Ulaanbaatar 2

13 april 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

We gingen niet gelijk terug naar ulamaatar na het tjer kamp. Nee eerst waren er nog wat andere interessante shight seeing buiten de stad te doen. Ten eersten was daar een grot, waar tijdens de russiese overheersing van Mongolië monniken zich voor zeven jaar hebben schuil gehouden. Niet dat ze aan een stuk in de grot zaten. Maar ze hadden mensen op wacht staan en als er dan sovjet legers aankwamen verstopten ze zich.

Even buiten de stad staat ook een gigantisch beeld van changes Khan op paard. En met giganties bedoel ik massssieff !!! 40 meter hoog is het ding zelf, maar het staat dan ook nog een op een berg op een gebouw. (zie de foto !)

In de stad gingen we naar het nationale historische musem.  Hier is de geschiedenis van Mongolië te zien. Van Be bronstijd tot tegenwoordig. Maar wat mij het meest interesseerden was de collectie met trditonele kleding :)

Salons was het tijd voor een feestje, want een van de groeps genoten, Kelly was de vorige dag jarige geweest. Hiervoor gingen we naar DE club van Ulaanbaatar volgens onze reisgids. Hier makten we allenmaal veel nieuwe mango's vrienden, hebben wat gedanst en na iets te veel tecilia shot vertrokken wij weer naar ons hostel. Om de volgende dag uit te braken in de trein naar China!!!