live in xiamen

7 juni 2016 - Xiamen, China

Het is al een tijdje gelden dat ik wat geschreven heb dus volgens is het weer eens tijd voor een update. Het leven hier in Xiamen gaat zeen gangetje. Ik ga naar mij atelier om te werken. Ik heb tenslotte een galerie te vullen aan het einde deze maand. Dus daar word hard aan gewerkt (6 a7 dagen per week). Maar toch voelt het alsof ik op vakantie ben, miss zijn het de tropische witten strande met palmbomen, het mooie weer, het lekker eten of miss het feit dat ik niet twee baantjes hoef the doen maar me allen kan concentreer op schilderen. Veder laat ik elke dag a-dak uit, dat is de hond die ik semie geadopteerd heb. Zijn eigenaar heeft hem achtergelaten bij waar ik werk maar nu aangezien het compound waar ik werk tegen de vlakte gaat zoek ik een nieuw eigenaar. Wat miss al gelukt is door Fei haar contacten.

Veder ben ik hard bezig met mijn Chinese lessen. Zodat ik nu kan zeggen ik snap het niet of ik begrijp het niet. Want wanneer er een Chinees tegen mij begint te praat is mijn vocabulaire en mijn begrip van de taal  zo minimale dat ik geen idee heb wat ze zeggen.  maar ik kan mezelf ondertussen heel goed introduceren en wat eten bestellen dat vega is.

Maar natuurlijk werk ik niet allen, ik ga veel uit eten. Want in tegenstelling tot dansen wat Chinese helaas niet houden ze wel er van eten. En gelukkig hou ik daar ook van. Veder ga ik natuurlijk naar de nodige galerie openingen waar ik wat nieuwe Chinese vrienden heb gemaakt. Volgende week ga ik naar een grote expositie in wuzhen. Dus daarna horen jullie wel meer over die trip.