rare chinese

22 juni 2016 - Xiamen, China

Hier een kort overzicht van want mij nu het meest opvalt in China

1. Chinezen eten veeeeel, de gemiddeld Chinees heeft drie warmen matijlden per dag en toch is de gemiddeld Chinees slanker dan ik hoe ze dit snap ik ook nog niet, zal het geheim aan jullie verkopen als ik er echter ben en er dan heel rijk van worden ;) het drie keer warm eten op een dag beteken ook dat alles lang duurt, want zon warme maltijden duurt minsten een uur.

2. Chinese kunnen overal slapen, op de straat ( de straat bedenker lagen rond het middag uur gewoon een dutje te doen) maar ook in het park of zelf de winkels

3. Alles kan vervoerd worden met de fiets, ik zie regelmatig bak fietsen langs komen met een lading erop die voor mijn gevoel elk moment kan omvallen. Soms is dit vuilnis soms meubels soms post pakketten.

4. Chinese zien er of jong uit te onderscheiden leeftijden van 1-20 of oud onderscheiden leeftijd van boven de 60. Met een uitzondering bij de vrouwen die nog de mama groep hebben 30-40 (hebben ze minder aandacht voor hu kleding, enige verschil )

5. Chinese zwemmen niet, ook al is het hier gemiddeld zon 35 graden je ziet geen een Chinezen in de zee. En ook zitten ze niet ophandoeken op het strand, nee ze wandelen of fietsen er lang met voorkeur met een parasols boven hun hoofd.

6. De stelletje hier dragen erg vaak matchen outfit, en dan niet bejaarde koppels maar jongeren van rond de 20 (ik zou toch echt gillen weg rennen)

7. Foto's !! Je kent ze uit Nederland wel de Chinese toeristen die alles fotograferen. Nou zou je zeggen dat dat in eigen land niet zo nodig is en dat klop. Maar hier worden helen fotosessie gehouden door ze, misten 10 poses per spot anders heb je miss wel geen goede foto tussen zitten ~_~ en als je dat denk dat dit een keer per dag is heb je het mis.

8. De bermen langs de wegen worden uitsteken verzorgt, er taan vrolijk bloeiende planten en netjes getrimd struiken, tot op het perfectionist af. Be wever daarin tegen worden veel minder goed onderhouden een hebben vaak kuilen. Zijn niet eens allemaal van alvast maar de meesten van betoon waar gaten een scheuren in zitten