Wuzhen en hangzhou

26 juni 2016 - Xiamen, China

Met een Grote grope Chinese, zes dames, waarvan 1 vijf manden zwanger, van rond de dertig een èèn IJsland man van 80 vertrek ik met het vliegtuig naar hangzhou. Om daar na langer op het vliegveld in xiamen te hebben gestaan dan echt in de lucht geweest te zijn rond de middag aan te komen. Na eerst gegeten te hebben op het vliegveld. Want zoals ik tijdens de trip zal ontdekken vinden Chinese het belangrijkste dat hun buik goed gevuld is. Gaan we met de bus naar Wuzhen. In wuzhen verblijf ik in ander hostel dan de rest van het gezelschap. Wat op loopafstand zou moeten zijn. Maar na te bellen met de mensen va het hostel blijk dat die onder constructie is en ik veel veder weg ben ondergebracht. Maar gelukkig zijn ze zo vriendelijke me op te halen. En de afspraak met me te maken dat ze me elke dag afzette bij het hostel waar de rest verblijft en mijn ook weer op te halen. Zo heb ik dus mijn eigen persoonlijke cafeur voor de duur van mijn verblijf. Aangezien we daar laat aankomen, rond 5 doen we de rest van de dag niks meer.behalve natuurlijk het belangrijkste eten. Waarnaar er door de Chinese en de IJslander word gediscussieerd wie de rekening mag betalen. Ik probeer mijzelf nog aan te bieden maar word voldig genereert. Geen een rekening zal ik betalen de hele reis lang, wat geweldig klinkt maar waar je na een tijd toch ongemakkelijk over gaat voelen.

De volgende ochtend ontmwoeten we elkaar om 10 uur na dat eieren tijd heeft gehad uitgebreid te Chinese ontbijten( wel bijna iedereen dan ik ging voor banaan en wat brood, lekker nederlands) begeven we ons naar muzem op. Na daar 2 uur te hebben rondgelopen en de Chinese zich tegoed doen aan een drankje een en hapje. Begeven we ons weer naar het hard voor wuzhen. Want daar in west secic rite staan nog meer kunst werken tentoongesteld. the west senic site, waar je 120 yaun enter voor moet betalen, vrij veel voor Chinees begrippen. Binnengekomen zoek we eerst het restaurant op want het is toch echt wel weer eens etend tijd. Na vijf happen zit ik wel weer vol. Maar de Chinese eten lekker veder voor zo ongeveerd een uur. Maar dans gaan we eindelijk op weg, we stoppen nog steeds om de meter om foto te maken maar we bewegen. Maar di is van korte duur want na een uur wandelen door het pittoreske wyzhen, wat op de Chinese versie van Venetië lijk. Moeten we toch echt even gaan zitten om thee te drinken. Maar dan heb ik er genoeg van en we besluiten bij de booten af te spreken voor terug reis. Dus in mijn eentje vervolg ik vrolijk de weg. En natuurlijk is het dan weer tijd voor jet eten, wat in alle uitgbrijdhied gebeurd.

De volgede dag vertreken we weer terug naar hangzhou waar 's avond ons vliegtuig vertrek. Maar niet voor nog een bezoek aan het beroemde west lake van yangshou. En een uitermate lelijk gerestaureerd pagode. Aan de buitenkant ziet deze eer nog leuk een Chinese uit, van binnen is er echt een lift gemaakt tot de top en zijn en metalen trapen geïnstalleerd, dit doet al afbreuk, maar het intrur zelf maak niet veel goed.

1. Henny Meininger:
    27 juni 2016
    Eens werd ik gevraagd om een wandeling te maken met een groep Chinesen. Eerst eten was op het programma dat een uur duurde. Daarna gingen ze zingen en tai chi doen. Bij de tijd dat we gingen wandelen was de morgen over.