Ulaanbaatar

10 april 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

We arriveren rond half 7 lokale tijd in Ulaanbaatar. Daar echt onze nieuwe honcho op ons. Dit keer een vrouw genaamd Johanna  Na even onze spullen gedropt te hebben in het hotel en gedoucht te hebben gaan we de stad in. Ulaanbaatar heeft veel van de gebouwen nog staan van het tijdperk waarin ze door sovjet Rusland werden overheerst. Betonen vierkanten huizen en flats rijzen op tegen de droge gelige heuvels. Meer in het centrum van de staat staan grote glazen gebouwen de meer lijken te horen in een stad als New York dan Ulaanbaatar. We bezoeken de enige boedichtieche tempel die de Russische dictatuur heeft overleefd. Wel natuurlijk met toestemming van de russen. In  het grootste van de gebouwen staan een gigantische goeden boeda. De grofste standen boeda(ergen is nog een groter maar deze licht) Deze doeda hebben de russen natuurlijk niet heel gelaten. Maar de mensen van Mongolië hebben na de bevrijding van de russen allemaal bijgedragen om het standbeeld te herstellen. Hierna naar het chinjjis [IZ1] Khan plein. Waar natuurlijk een stambeeld van hem staat en van zijn zoon en kleinzoon.

[IZ1]

1. Femke en Wytske:
    13 april 2016
    Femke wenst je veel plezier in de trien, en ik ook ;)

Xxx je liefste zusje