Xiamen

18 april 2016 - Xiamen, China

Xiamen,

Ondertussen is het al twee weken gelden dat ik hier aangekomen ben. Maar het voelt al veel langer. Het ruikt hier naar tropische regenwoud (voor zover ik dat kan inschatten, mij ervaring met tropische regen wouden beperken zigh hiervoor tot de tropische kas in de dierentuin, dus miss is het beter om te zeggen dat het ruikt naar de tropiece kas uit de dierentuin) naar de zee en interessante etenswaren. Het is hier lekker groen je ziet overal bomen waaronder palmbomen :) !! met de lucht vervuiling valt het dan ook heel erg mee. Mijn apartenmet is gigantiech, twee slaapkamers ( wat moet ik nu met twee slappenkamers) en twee badkamers, een flinke huiskamer, balkon( met uitzicht op de zee) en een keuken. Veder heb ik ergens anders in stad ook nog een apart atelier, in een gezellig buurt met nog meer kunstenaars. Xiamen is redelijk toeristische, dit was vooral te merken op 1 en 2 mei. Dan heeft heel chian namelijk vrij vanwege een feestdag die zie lauber Day noemen. Maar in plaats van werken treken ze er dan massaal op uit. Het eten hier is raar maar meestal erg lekker, allen iets dat 1000 jarige ei heet vond ik niet zo succes( dit is een ei dat ze onder de grond hebben gestopt in klei, en tijd laten liggen rotten en dan opeten ).ik heb ook al wat vrienden gemaakt, er zijn nog twee andere die ook momentele de residentie doen, dat zijn Fei ( en Chinese Amerikaans meisjes) en Stella (een Spaans meisjes). En wat mensen die van de kunstacademie hier zijn. Veder volg ik elke week Chinese lessen om e proberen aan het eind van mijn verblijf hier toch een gesprek te kunnen voeren in het Chinese. Morgen ga ik met Kelly ( die me is komen opzoeken van de transseberie expres) naar Guilin en daarna door naar Yangshou. Hier omheen schiet de natuur geweldig te zijn met de bergen die je op en traditionele Chinese kalligrafie schilderijen ziet. Maar hier later meer over

1. Irene Vrijhoef:
    3 mei 2016
    Hi meisje! Wat ontzettend leuk om je te kunnen volgen! Elke keer weer een verrassing om te lezen waar je nu weer 'uithangt'! Ga zo door en geniet van alles